Benefity v pracovněprávních vztazích – pracovněprávní aspekty

Kurz je zaměřen na pracovněprávní stránku poskytování zaměstnaneckých benefitů. Účastníci se seznámí s pravidly pro poskytování benefitů z pohledu zákoníku práce, s jejich správným zakotvením do pracovních smluv, vnitřních předpisů či kolektivních smluv. Výklad se věnuje zejména právům a povinnostem zaměstnavatele, nárokovým a nenárokovým benefitům a také správné komunikaci benefitů vůči zaměstnancům. Kurz neřeší daňové a účetní souvislosti, zaměřuje se výhradně na právní a personální praxi.

 

Cíle kurzu:

  • Získat přehled o pracovněprávní úpravě zaměstnaneckých benefitů
  • Umět rozlišit mezi nárokovými a nenárokovými benefity
  • Seznámit se s možnostmi zakotvení benefitů do pracovních smluv a interních předpisů
  • Porozumět odpovědnosti zaměstnavatele při poskytování benefitů
  • Naučit se předcházet sporům a nedorozuměním v souvislosti s poskytováním benefitů

 

Kurz vám přinese:

  • Přehled právního rámce benefitů dle zákoníku práce
  • Jistotu při jejich správném nastavení a komunikaci vůči zaměstnancům
  • Praktické návody, jak zakotvit benefity do pracovněprávní dokumentace
  • Upozornění na nejčastější chyby zaměstnavatelů při poskytování benefitů
  • Inspiraci, jak benefity využít jako nástroj motivace a stabilizace zaměstnanců

 

Osnova:

  • Úvod do problematiky zaměstnaneckých benefitů
    • Co jsou benefity z pohledu pracovního práva
    • Právní rámec a základní principy poskytování benefitů
    • Rozdíl mezi nárokovými a nenárokovými benefity
  • Zakotvení benefitů v pracovněprávní dokumentaci
    • Pracovní smlouva a její ustanovení o benefitech
    • Vnitřní předpisy a jejich role při nastavování benefitů
    • Kolektivní smlouvy a závaznost sjednaných benefitů
  • Povinnosti a odpovědnost zaměstnavatele
    • Zásada rovného zacházení při poskytování benefitů
    • Rizika diskriminace nebo nerovného přístupu
    • Možnosti změn nebo odejmutí benefitů
  • Komunikace a procesní stránka benefitů
    • Jak benefity správně prezentovat zaměstnancům
    • Vnitrofiremní schvalování a kontrolní mechanismy
    • Evidence a dokumentace poskytovaných benefitů
  • Praktické příklady z praxe
    • Nejčastější chyby zaměstnavatelů při poskytování benefitů
    • Doporučené postupy a preventivní opatření
    • Diskuze, sdílení zkušeností a modelové situace

Poptat kurz

Loading
Your message has been sent. Thank you!