Profesionální asistentka

Pozice asistentů / asistentek je aktuálně velmi ceněna, protože má zásadní vliv na zajištění plynulého chodu organizace a podpory výkonného managementu. Jejich znalosti, organizační dovednosti a schopnost rychlého reagování jsou klíčové pro úspěšné plnění pracovních povinností manažerů a přispívají k efektivitě celého týmu či organizace.  

A protože se na zdánlivě nevýznamnou a někde stále podceňovanou pracovní pozici asistentů kladou vysoké pracovní nároky, připravili jsme pro ně ucelený vzdělávací program. Věříme, že asistentům a asistentkám pomůže nejen s vlastní sebehodnoutou, motivací a odhodláním být podporou, ale také s rozvojem nezbytných kompetencí pro zvládnutí náročné práce. Program kombinuje teoretické znalosti s praktickými dovednostmi a zaměřuje se na klíčové oblasti práce asistentky v současném pracovním prostředí. 

Asistenti / asistentky naučíte se základy administrativní práce, včetně správy kalendáře, organizace schůzek a událostí, řízení dokumentů a psaní e-mailů a zpráv. Budete se také trénovat v komunikačních dovednostech a budování profesionálních vztahů s nadřízenými, kolegy a klienty. Zvýšíte své schopnosti předcházet konflitkním situacím, přetížení a posílíte svou odolnost proti nadměrné stresové zátěže. A především budete mít příležitost sdílet své úspěchy či neúspěchy ve skupině lidí na podobné pracovní pozici.  

 

1. Role asistentky a zásadní předpoklady pro její profesi 

  • Současné požadavky na pozici asistentů 
  • Role asistentů v organizaci 
  • Kompetence asistentů 
  • Důvěra a důvěryhodnost 
  • První a poslední dojem 
  • Vzhled a osobní vystupování 
  • Firemní kultura a společenský kodex 
  • Pracovní a návštěvní zóna 
  • Základy etikety 

 

2. Profesionální komunikace a umění jednat s lidmi 

  • Smysl a cíl profesionální komunikace 
  • Sebedůvěra a její podpora 
  • Složky otevřené komunikace 
  • Empatické sdělování a naslouchání 
  • Síla otázek 
  • Přesvědčivé odpovědi v obtížných komunikačních situacích 
  • Práce s emocemi a zásady psychologické argumentace 
  • Jak se bránit manipulativnímu jednání 
  • Jak užitečně pracovat s kritikou 
  • Prevence konfliktních situace 
  • Zvládání komunkačně obtížných situací 

 

3. Zásady správné telefonické a písemné komunikace 

  • Specifika telefonické komunikace 
  • Mezinárodní standardy 
  • Techniky pro vedení telefonického hovoru 
  • Ověření porozumění 
  • Zvládání náročných rozhovorů 
  • Vedení firemní korespondence 
  • Požadavky na vedení písemností 
  • Náležitosti písemné komunikace 
  • Obsah a forma elektronické komunikace 
  • Zápisy porad, jednání, pracovních cest 
  • Korespondence společenského charakteru 

 

4. Efektivní pracovní návyky a spolupráce 

  • Stanovení pracovních priorit 
  • Organizace pracovních aktivit a úkolů 
  • Zvládání obtížných pracovních úkolů 
  • Prokrastinace a práce s ní 
  • Techniky a nástroje pro efektivní řízení času 
  • Management vztahů, navazování kontaktu 
  • Kvalifikovaná asistence, vymezení kompetencí 
  • Optimální spolupráce s manažerem a kolegy 
  • Šéf muž, šéf žena 
  • Organizace sekretariátu 

 

5. Využití technologií v práci asistentky 

  • Používání kancelářských programů 
  • Praktické rady práce s Excelem  
  • Nejčastější úpravy Word dokumentů 
  • Jak rychle a na úrovni připravit / upravit prezentaci pro manažera 
  • Co vše dokáže Outlook 
  • Správa dokumentů 
  • Kalendářové a plánovací aplikace 
  • Vhodné a bezpečné využívání komunikačních nástrojů