Profesionální asistentka
Pozice asistentů / asistentek je aktuálně velmi ceněna, protože má zásadní vliv na zajištění plynulého chodu organizace a podpory výkonného managementu. Jejich znalosti, organizační dovednosti a schopnost rychlého reagování jsou klíčové pro úspěšné plnění pracovních povinností manažerů a přispívají k efektivitě celého týmu či organizace.
A protože se na zdánlivě nevýznamnou a někde stále podceňovanou pracovní pozici asistentů kladou vysoké pracovní nároky, připravili jsme pro ně ucelený vzdělávací program. Věříme, že asistentům a asistentkám pomůže nejen s vlastní sebehodnoutou, motivací a odhodláním být podporou, ale také s rozvojem nezbytných kompetencí pro zvládnutí náročné práce. Program kombinuje teoretické znalosti s praktickými dovednostmi a zaměřuje se na klíčové oblasti práce asistentky v současném pracovním prostředí.
Asistenti / asistentky naučíte se základy administrativní práce, včetně správy kalendáře, organizace schůzek a událostí, řízení dokumentů a psaní e-mailů a zpráv. Budete se také trénovat v komunikačních dovednostech a budování profesionálních vztahů s nadřízenými, kolegy a klienty. Zvýšíte své schopnosti předcházet konflitkním situacím, přetížení a posílíte svou odolnost proti nadměrné stresové zátěže. A především budete mít příležitost sdílet své úspěchy či neúspěchy ve skupině lidí na podobné pracovní pozici.
1. Role asistentky a zásadní předpoklady pro její profesi
- Současné požadavky na pozici asistentů
- Role asistentů v organizaci
- Kompetence asistentů
- Důvěra a důvěryhodnost
- První a poslední dojem
- Vzhled a osobní vystupování
- Firemní kultura a společenský kodex
- Pracovní a návštěvní zóna
- Základy etikety
2. Profesionální komunikace a umění jednat s lidmi
- Smysl a cíl profesionální komunikace
- Sebedůvěra a její podpora
- Složky otevřené komunikace
- Empatické sdělování a naslouchání
- Síla otázek
- Přesvědčivé odpovědi v obtížných komunikačních situacích
- Práce s emocemi a zásady psychologické argumentace
- Jak se bránit manipulativnímu jednání
- Jak užitečně pracovat s kritikou
- Prevence konfliktních situace
- Zvládání komunkačně obtížných situací
3. Zásady správné telefonické a písemné komunikace
- Specifika telefonické komunikace
- Mezinárodní standardy
- Techniky pro vedení telefonického hovoru
- Ověření porozumění
- Zvládání náročných rozhovorů
- Vedení firemní korespondence
- Požadavky na vedení písemností
- Náležitosti písemné komunikace
- Obsah a forma elektronické komunikace
- Zápisy porad, jednání, pracovních cest
- Korespondence společenského charakteru
4. Efektivní pracovní návyky a spolupráce
- Stanovení pracovních priorit
- Organizace pracovních aktivit a úkolů
- Zvládání obtížných pracovních úkolů
- Prokrastinace a práce s ní
- Techniky a nástroje pro efektivní řízení času
- Management vztahů, navazování kontaktu
- Kvalifikovaná asistence, vymezení kompetencí
- Optimální spolupráce s manažerem a kolegy
- Šéf muž, šéf žena
- Organizace sekretariátu
5. Využití technologií v práci asistentky
- Používání kancelářských programů
- Praktické rady práce s Excelem
- Nejčastější úpravy Word dokumentů
- Jak rychle a na úrovni připravit / upravit prezentaci pro manažera
- Co vše dokáže Outlook
- Správa dokumentů
- Kalendářové a plánovací aplikace
- Vhodné a bezpečné využívání komunikačních nástrojů