Jak vytvářet vzájemně prospěšné obchodní vztahy
„Lidé nenakupují kvůli logice. Kupují kvůli emocím a vztahům.“
Položili jste si někdy otázku, proč chodíte do svých oblíbených obchodů? Možná navštěvujete oblíbenou cukrárnu nejen díky příjemné paní prodavačce, ale také proto, že už vás zná a vždycky vám přidá šlehačku navíc. Vzájemně prospěšné obchodní vztahy se nevytvoří ze dne na den, ale je to proces, během kterého roste vzájemná důvěra a respekt, umění naslouchat a vcítění se do potřeb druhé strany, stejně jako paní prodavačka, která už zná vaše chutě. V našem kurzu vás naučíme, jak se takové obchodní vztahy budují, co všechno patří k tomu, abychom si vybudovali dlouhodobé, stabilní obchodní vztahy.
Cíle kurzu
- Budete umět vytvářet vzájemně výhodné obchodní vztahy, lidé s vámi budou rádi obchodovat
- Budete se na obchodní schůzky těšit
- Budete vědět, jak získat dobrou obchodní pověst
Kurz vám přinese
- Techniky, jak začít budovat vzájemnou důvěru, jako základ pro dlouhodobý obchodní vztah
- Pochopení důležitosti naslouchání a vcítění se do klienta, techniky, jak udělat něco navíc pro vzájemnou spokojenost
- Každý účastník si odnese vlastní plán péče o klíčové zákazníky, aby jim zůstali dlouhodobě věrní
Osnova
- Obchodní vztahy
- Rozdíl mezi transakčním a vztahovým přístupem v obchodu.
- Dlouhodobý dopad kvalitních vztahů na stabilitu a růst firmy.
- Vytváření důvěry od prvního kontaktu
- Pravidla pro budování důvěry: autenticita, konzistence a transparentnost.
- Práce s očekáváním a vnímáním klientů: Co posiluje důvěru a co ji naopak narušuje?
- Analýza příkladů úspěšného a neúspěšného budování důvěry. Účastníci navrhnou, jak změnit neúspěšné scénáře ve prospěch budování důvěry.
- Jak začít budovat vztah od prvního setkání
- Jak si udržovat kontakt s klientem a prohlubovat vztah
- Pravidelné schůzky a jejich plánování
- Příprava komunikačního plánu pro dlouhodobé budování vztahů.
- Následná péče o klienty
- Proč je follow-up klíčem k dlouhodobé spolupráci.
- Co je součástí kvalitní péče o klienty
- Personalizované follow-up zprávy a doporučení (e-maily, telefonáty).
- Jak nabídnout dodatečné služby nebo produkty (cross-selling, up-selling).
- Techniky rozšiřování spolupráce:
- Cross-selling, up-selling a přidané hodnoty.
- Plánování rozvoje vztahu: Jak získat nové příležitosti a rozšířit spolupráci.
- Vytvoření KAM strategii pro modelového klíčového klienta.
- Pravidla pro udržování loajality:
- Jak si získat důvěru a loajalitu na dlouhodobé bázi.
- Tipy pro personalizaci vztahů (osobní přístup, speciální akce pro klienty).
- Jak zareagovat, když vztah s klientem ochladne.
- Reaktivační kampaně a oslovování neaktivních zákazníků.
Poptat kurz