Jak vytvářet vzájemně prospěšné obchodní vztahy

„Lidé nenakupují kvůli logice. Kupují kvůli emocím a vztahům.“

Položili jste si někdy otázku, proč chodíte do svých oblíbených obchodů? Možná navštěvujete oblíbenou cukrárnu nejen díky příjemné paní prodavačce, ale také proto, že už vás zná a vždycky vám přidá šlehačku navíc. Vzájemně prospěšné obchodní vztahy se nevytvoří ze dne na den, ale je to proces, během kterého roste vzájemná důvěra a respekt, umění naslouchat a vcítění se do potřeb druhé strany, stejně jako paní prodavačka, která už zná vaše chutě. V našem kurzu vás naučíme, jak se takové obchodní vztahy budují, co všechno patří k tomu, abychom si vybudovali dlouhodobé, stabilní obchodní vztahy. 

 
 Cíle kurzu

  • Budete umět vytvářet vzájemně výhodné obchodní vztahy, lidé s vámi budou rádi obchodovat
  • Budete se na obchodní schůzky těšit
  • Budete vědět, jak získat dobrou obchodní pověst

 

Kurz vám přinese

  • Techniky, jak začít budovat vzájemnou důvěru, jako základ pro dlouhodobý obchodní vztah
  • Pochopení důležitosti naslouchání a vcítění se do klienta, techniky, jak udělat něco navíc pro vzájemnou spokojenost
  • Každý účastník si odnese vlastní plán péče o klíčové zákazníky, aby jim zůstali dlouhodobě věrní

 

Osnova

  • Obchodní vztahy
    • Rozdíl mezi transakčním a vztahovým přístupem v obchodu.
    • Dlouhodobý dopad kvalitních vztahů na stabilitu a růst firmy.
  • Vytváření důvěry od prvního kontaktu
    • Pravidla pro budování důvěry: autenticita, konzistence a transparentnost.
    • Práce s očekáváním a vnímáním klientů: Co posiluje důvěru a co ji naopak narušuje?
    • Analýza příkladů úspěšného a neúspěšného budování důvěry. Účastníci navrhnou, jak změnit neúspěšné scénáře ve prospěch budování důvěry.
  • Jak začít budovat vztah od prvního setkání 
  • Jak si udržovat kontakt s klientem a prohlubovat vztah 
  • Pravidelné schůzky a jejich plánování
  • Příprava komunikačního plánu pro dlouhodobé budování vztahů.
  • Následná péče o klienty
    • Proč je follow-up klíčem k dlouhodobé spolupráci.
    • Co je součástí kvalitní péče o klienty
    • Personalizované follow-up zprávy a doporučení (e-maily, telefonáty).
    • Jak nabídnout dodatečné služby nebo produkty (cross-selling, up-selling).
  • Techniky rozšiřování spolupráce:
    • Cross-selling, up-selling a přidané hodnoty.
    • Plánování rozvoje vztahu: Jak získat nové příležitosti a rozšířit spolupráci.
    • Vytvoření KAM strategii pro modelového klíčového klienta.
  • Pravidla pro udržování loajality:
    • Jak si získat důvěru a loajalitu na dlouhodobé bázi.
    • Tipy pro personalizaci vztahů (osobní přístup, speciální akce pro klienty).
    • Jak zareagovat, když vztah s klientem ochladne.
    • Reaktivační kampaně a oslovování neaktivních zákazníků.

 

Poptat kurz

Loading
Your message has been sent. Thank you!